MITES A L’ALIMENTACIÓ

L’oli d’oliva té menys calories que els altres olis 

   jarrita_aceite_olivaL’oli d’oliva, igual que la resta dels olis i greixos (blat de moro, girasol, soia, etc.), aporta  9 calories per gram (una cullerada sopera d’oli equival a 90 calories).

La diferència dels diferents olis es troba en el tipus de greix. Els famosos “greixos saludables” que aporta l’oli d’oliva contribueixen a evitar la formació i acumulació de plaques grasses en les artèries. Aquests beneficis es donen si l’oli es consumeix en cru al final de la cocció. És important evitar les fritades.

L’espinac dóna força

Sí, però no tant com es creu. Utilitzada a Occident des de fa 500 anys, el seu consum es va popularitzar a partir de la dècada del 50 perquè una dolenta trascripció d’un informe científic li va adjudicar deu vegades més ferro del que en realitat conté (23mg cada 100g) i Popeye va fer la resta.

Després d’una fartada, un dia de dejuni.

És millor fer almenys quatre menjades, però més lleugeres. El cos rebrà així dosis equilibrades d’hidrats de carboni, proteïnes, grasses, minerals i vitamines, i es trobarà en millors condicions metabòliques per cremar el teixit adipós. A més, un dia de dejuni fa que el metabolisme es torni més lent, és a dir que es cremin menys calories durant la digestió, retardant així el descens de pes.

Els aliments ligth no engreixen

Los productos light // Els productes light   Qualsevol modificació produïda en un aliment perquè aporti un 30% menys de calories que l’original pot etiquetar-se com ‘ligth’, una categoria que, induïts per una publicitat cada vegada més enganyosa porta a molts consumidors a la confusió, ja que tenen la idea errònia que els aliments ligth no engreixen i que, per tant, poden prendre ració doble, la qual cosa no és certa.

Perquè un producte aporti poques calories ha d’estar etiquetat, segons la UE, com de ‘baix valor energètic’, amb el que no ha de tenir més de 40 quilocalories per 100 grams.

Molts aliments ligth són calòrics per la seva pròpia naturalesa ja que bona part dels seus ingredients són grasses necessàries per a la seva elaboració, el seu sabor i la seva textura… Per tant, resulta absurd pensar que la mahonesa, les patates fregides o les margarines ligth no engreixen.

 

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s