HIDRATACIÓ // HIDRATACIÓN

L’aigua és el component majoritari del nostre cos. Aquesta aigua participa en multituds de reccions químiques que es produeixen en el ser humà, com poden ser la creació de noves estructures o les que cosumeixen energia. Quan esta aigua participa en les reaccions químiques es perd.

piramide_hidratacion Per aquest motiu el consum d’aigua recomanat és entre 1,5L i 2L diaris. En el cas dels esportistes o aquells que practiquen esport aquestes necesitats estan augmentades, ja que durant el procés de sudoració es perd aigua i sals minerals. Si ha molta sudoració seria recomanat no sols beure aigua sino begudes isotòniques que també incorpores sals minerals.

Com beure més aigua

  • Quan estiges davant l’ordenador tinga una botella d’aigua a el’escrpitori i prenga’n amb freqüència.
  • Mantinga l’aigua fresca, així li apetirà més beure.
  • Bega un got abans i un altre després de cada menjar.
  • Bega aigua amb els aliments en lloc d’altres begudes gaseoses, alcohol, café…
  • Al aixir de casa porte una botella d’aigua al cotxe o en la motxilla.
  • Asegure’s de portar aigua si realitza activitat física de duració major a 1 hora es recomenable beure xicotets glops cada 10 minuts.

Recorde que quan té sed ja està deshidratat.


El agua es el componente mayoritario de nuestro cuerpo. Este agua participa en multitud de reacciones químicas que se producen en el ser humano, como pueden ser la creación de nuevas estructuras o las que consumen energía.  Cuando este agua participa en las reacciones químicas se pierde.

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 Por este motivo el consumo de agua recomendado es entre 1,5 i 2 litros diarios. En el caso de los deportistas estas necesidades están aumentadas ya que en el proceso de sudoración se pierde agua y sales minerales. Si la sudoración sea elevada se recomienda no solo beber agua sino bebidas isotónicas que también incorporan sales minerales.  

Como beber más agua

  • Cuando estés en el ordenador tenga una botella de agua en el escritorio y tomela con frecuencia.
  • Mantenga el agua fresca, así será más apetecible.
  • Beba un vaso de agua antes y otro después de cada comida.
  • Beba agua con los alimentos en vez de otras bebidas gaseosas, alcohol, café…
  • Al salir de casa lleve una botella de agua en el coche o en el bolso.
  • Asegúrese de llevar agua si realiza actividad físca de duración mayor a 1 hora es recomendable beber pequeños sorbos cada 10 minutos.

Recuerde que cuando tiene sed ya está deshidratado.

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