#sendes: Puntal Massalari i Alt de les Creus (PR-CV 38) // #sendas: Puntal Massalari y Alto de las Cruces (PR-CV 38)

Esta ruta es situa a Tavernes de la Valldigna.

#sendes: linea groga continua

Comencem des del carrer del Mestre Serrano, al que accedim pel camí de la Dula. Pràcticament de forma immediata comencem a vore els nostres senyals (blanc i groc). Arribem fins el canal de defensa el qual anem seguint fins que ja ens trobem amb indicacions cap a la senda dels Amoladors (PR-CV 38) també coneguda com les “Revoltes dels Amoladors” que com el seu nom indica fa ziga-zaga i anem salvant el desnivell. Durant aquests primers kilometres anem vegent els pobles de la Valldigna i el més destacable de les vistes és el Monestir de Santa Maria de la Valldigna ubicat a Simat.

 Una vegada acabem amb les revoltes estem al Tossal Sangonera on el desnivell suavitza i podem agafar un poc d’aire i seguim les indicacions cap a la Font Sangonera, poc abans d’arribar a la font vegem l’opció d’arribar fins el Puntal Massalari, fins a  aquest cim hi ha aproximadament 1Km i un desnivell de 200m. En aquest tram destaquem les vistes cap a Cullera i la seua badía dels taronjers.
   Quan retornem al camí començàrem a descendir, pel mateix camí que hem pujat fins que de nou arribàrem a la Font Sangonera i seguim els senyals que ens porten fins l’Alt de les Creus on ens trobem en un punt geodèsic. A partir d’ara el camí fa baixada en un principi suau, però uns metres abans de les Fonts de Cantús el descens és un poc brusc, per a després tornar a suavitzar.

 
 Tot i que el camí en algún moment es pot fer llarg, pot ser un día especial. Amb bastants kilometres i també un desnivell considerable.

   Esta ruta se situa en Tavernes de la Valldigna.
#sendes: linea groga continua

   Comenzamos desde la calle del Maestro Serrano, a la que hemos llegado por el camino de la Dula. Prácticamente de forma inmediata vemos nuestras señales (blancas y amarillas). Llegamos hasta canal de defensa que iremos siguiendo hasta encontrar las indicaciones hacia la senda dels Amoladors (PR-CV 38) también conocida como “les Revoltes dels Amoladors” que como su nombre indica hace zig-zag y vamos salvando el desnivel. En estos primeros kilometros vamos viendo los pueblos de “La Valldigna” y lo más destacable de las vistas es el Monasterio de Santa Maria de la Valldigna ubicado en Simat. 

 Una vez acabamos con “les revoltes” estamos en el Tossal Sangonera donde el desnivel suaviza y podemos coger un poco de aire y seguimos las indicaciones hacia la Font Sangonera, poco antes de llegar a la fuente vemos la opción de llegar al Puntal Massalari, hasta esta cima hay aproximadamente 1Km y un desnivel de 200m. En este tramo destacamos las vistas hacia Cullera y su bahía de los naranjos.
   Cuando retomamos el camino empezamos a descender por el mismo sendero que habiamos subido hasta llegar de nuevo a la Font Sangonera y seguimos las señales que nos llevan hasta el Alto de las Cruces donde nos encontramos en un punto geodésico. A partir de ahora el camino es todo de bajada en un principio suave pero unos metros antes de llegar a les Fonts de Cantús el descenso es un poco más brusco para luego volver a suavizar. 

 

   Aunque el camino en algún momento se puede hacer largo, puede ser un día especial. Con bastantes kilómetros y un desnivel considerable.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s